Dag 1 en 2 Brussel en Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Brussel en Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Brussel en Amman

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Jan Karin Bert

16 April 2019 | Jordanië, Amman

Gisteren op ons gemak vertrokken uit Lennisheuvel, hartelijk uitgewuifd door Peter, Marianne en Pip.
Omdat het vliegtuig de volgende dag al om 07.00 uur vertrekt vanaf Zavetem hebben we een overnachting in het romantische Ibis hotel, idiyllisch gelegen op het industrieterrein. Enfin, de bedden zijn prima, het is schoon en de douche geeft onbeperkt warm water.
Vanochtend om 04.00 uur (!) het pand verlaten en op zoek naar de Lang Parkeren plek bij het vliegveld. Dankzij de duidelijke bewegwijzering verkeerd gereden en bij het keren ook nog een paaltje uit de grond gebutst. Toch nog ruim op tijd in de vertrekhal.
Ondanks Ryan-air rond het middaguur toch veilig aangekomen te Amman.
Met de taxi naar het hotel. Amman, gebouwd op een heuvelachtig gebied, oogt als een roomwitte stad. Het verkeer rijdt rustig, dwz er wordt een enkele keer kort getoet, en het is geen chaos.
Ons hotel ligt ingeklemd tussen twee Romeinse bouwwerken: het Nympheum en het reusachtige Romeinse theater uit de 2e eeuw voor Christus. We slapen dus op historische grond.
Vanmiddag een beetje de stad verkent. Het is een mix van moderne hoogbouw en de bekende oosterse bouwwerkjes van golfplaten, zeildoek en ander onduidelijk materiaal.
Alle dames lopen gehoofddoekt, maar je ziet weinig boerka’s. De immam is 5 keer per dag nadrukkelijk aanwezig.
Natuurlijk gedineerd met falaffel, hummus en pitta-broodjes. Heerlijk!