Dag 5 Wadi Musa en Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu Dag 5 Wadi Musa en Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu

Dag 5 Wadi Musa en Petra

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Jan Karin Bert

19 April 2019 | Jordanië, Petra

Was het gisteren frisjes, vanochtend was het ronduit guur. Gelukkig knapte het tegen de middag op en scheen de zon, maar de harde wind bleef.
Opnieuw naar Petra om de monumenten bij daglicht te zien. Het is wel een hele stiefel: eerst 2km door een (overigens prachtige) kloof en dan kom je bij de ruïnes van de oude stad. Wat je ziet zijn tempelcomplexen uitgehouwen in de zandsteen. Het is moeilijk te beschrijven want het is erg overweldigend. Het is een combinatie van ruige natuur en mensenhanden die daarin hebben ingegrepen. De route is kilometers lang en alleen te voet af te leggen. Wij zijn vandaag tot halverwege gekomen. Je kunt ook per kameel of ezel maar dan ga je echt voor schut, zag ik.
Het was een prachtige dag, nu nog het zand uit de haren wassen en dan naar bed!

  • 20 April 2019 - 05:47

    Paulette:

    Ik zie jullie al gaan op een ezeltje....

  • 20 April 2019 - 10:16

    Leontine Bal:

    Ja, dat vind ik ook, die kameel of dat ezeltje, lijkt me geen gezicht. Toch petje af, vooral voor Jan of is dat onzin? Ik verheug me op de foto's want ik begrijp dat daar hier geen ruimte voor is. Echt leuk zo'n dagelijks levensecht verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Petra

Jordanë

Elf daagse rondreis Jordanie

Recente Reisverslagen:

27 April 2019

Dag 13 Amman

26 April 2019

Dag 12 Amman

25 April 2019

Dag 11 De Dode Zee

24 April 2019

Dag 10 Madaba

23 April 2019

Dag 9 Dana Al Nawatef Camp
Jan Karin Bert

Reis naar Jordanië

Actief sinds 08 April 2019
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 3080

Voorgaande reizen:

15 April 2019 - 27 April 2019

Jordanë

Landen bezocht: