Dag 11 De Dode Zee - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu Dag 11 De Dode Zee - Reisverslag uit Mādabā, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu

Dag 11 De Dode Zee

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Jan Karin Bert

25 April 2019 | Jordanië, Mādabā

Vanochtend node het fijne hotel verlaten, nog wat mozaïeken bekeken en een klein, stoffig archeologisch museum bezocht, waar de artefacten werden tentoongesteld in vitrines op platen afgebrokkeld piepschuim en daarna richting Dode Zee.
Onderweg passeren we nog de plek waar Johannes de Doper Jezus heeft gedoopt in de Jordaan althans dat dénkt men.
En dan de Dode Zee. Ons hotel staat aan de noordkant, daar waar de Jordaan als een miezerig stroompje in zee uitmondt. De kust is een rommelig geheel van bestaande en in aanbouw zijnde “resorts” en daartussenin kuddes met schapen en geiten.
Je kunt hier logeren in het sjieken Mövenpick voor € 1000,- per nacht, of net als wij, in het Ramada Resort voor eentiende van die prijs. Natuurlijk zijn er in het resort wel wat “dingetjes”, maar daar zal ik de lezer niet mee vermoeien.
Welgemoed met de strandspullen naar zee. De jongens vinden het geweldig, vooral Bert, die eigenlijk anti-zwemmen is gaat helemaal uit zijn dak want hier hoef je niet te zwemmen, je blijft vanzelf drijven! Ik vind het eigenlijk helemaal niks en nadat er zout water in mijn ogen is gekomen strompel ik half blind naar de kant. Op weg naar de kuip met zwarte modder droog je al een beetje op en sla je wit uit van het zout. Dan het zwarte modderbad, waar je je helemaal insmeert met modder, wat wel aangenaam is, maar dan moet er die handel ook weer af, dus terug naar zee, terwijl de modder al een beetje hard aan het worden is. Met de ogen dicht proberen de mud er weer af te krijgen, wat nog niet meevalt. Wat een getob! Om mij heen dartelt iedereen vrolijk rond of ligt rustig te drijven. De jongens zijn helemaal in hun element.
Nadat het ergste zwart eraf is kun je nog even douchen met zoet water, vooral om je gezicht weer toonbaar te krijgen. Je haar blijft echter steil van de modder en het zout. Enfin agge mar leut het.
Terug in het hotel het laatste zwart weggeschrobd en ik moet zeggen: je huid voelt zijdezacht. Maar ik laat het bij deze ene keer.
`s Avonds nog een drankje bij de pool en morgen terug naar Amman.

  • 26 April 2019 - 04:05

    Leontine Bal:

    O, ik had me weer eens vergist: jullie zijn nog volop bezig geweest gisteren. Dat avontuur in de Dode Zee
    lijkt me, op die prikkende ogen na, niet te versmaden. een schoonheidsbehandeling waar je je hier blauw voor betaalt en drijven in het water moet wel een unieke ervaring zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Mādabā

Jordanë

Elf daagse rondreis Jordanie

Recente Reisverslagen:

27 April 2019

Dag 13 Amman

26 April 2019

Dag 12 Amman

25 April 2019

Dag 11 De Dode Zee

24 April 2019

Dag 10 Madaba

23 April 2019

Dag 9 Dana Al Nawatef Camp
Jan Karin Bert

Reis naar Jordanië

Actief sinds 08 April 2019
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 3628

Voorgaande reizen:

15 April 2019 - 27 April 2019

Jordanë

Landen bezocht: