Dag 3 Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu Dag 3 Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu

Dag 3 Amman

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Jan Karin Bert

17 April 2019 | Jordanië, Amman

Als ossen geslapen en na een goed ontbijt op weg. Net als gisteren is het erg fris met een straf windje. Toch goed dat we een jasje bij ons hebben.
We gaan naar de citadel, een heuvel waar al 5000 jaar geleden een nederzetting bestond. Nu zijn er de imposante resten van Hellenistische tempels, een Byzantijnse kerk en het paleis van latere Islam-vorsten. Op de citadel heb je een fantastisch uitzicht op Amman, dat rondom de heuvel gedrapeerd ligt.
Daarna naar het nationaal museum met een verhelderend overzicht van 5000 jaar cultuur.
Teruglopend naar het hotel krijgen we een indruk van het straatleven. Er zijn vooral veel mannen, hangend of zittend. Verder loopt iedereen, jong en oud, aan een mobieltje geplakt. Je kunt op elke willekeurige plek op straat koffie of thee bestellen, die dan snel ergens vandaan gehaald wordt. Er is ook veel te eten, vooral hummus en falaffel en dat is voor ons een feestje natuurlijk.
Veel verkopers spreken hun aanbiedingen in op een bandje en spelen dat vervolgens de hele tijd af op volle sterkte via een soort megafoon of zelfs met luidsprekers. Dus dat de bloemkool 2 halen, 1 betalen is wordt je stevig ingepeperd.
Vanavond lekker gegeten met een tafel vol Jordaanse voorgerechten. Als toet een soort cheescake in siroop, waarbij het glazuur spontaan van je tanden valt, maar heeeeel lekker.

• 17 April 2019 - 16:44

Wil:

Hoi KJB, Geniet er van (hummussss??)

• 18 April 2019 - 08:42

Leontine Bal:

Dit verslag is ook een feestje, alsof je er zelf bij bent. Dat eten lijkt me ook niet te versmaden hoewel
    ik die cheescake in siroop liever achterwege laat. Niet alleen het tandglazuur dat afvalt maar je voelt ook je cholesterol naar ongekende hoogte stijgen bij de gedachte eraan.

• 18 April 2019 - 17:11

Riny:

Klinkt toppie! Helemaal in jullie element, fijn!!! x

• 18 April 2019 - 17:27

Paulette:

Dat klinkt al goed! Veel plezier