Dag 7 Wadi Mussa en Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu Dag 7 Wadi Mussa en Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Jan Karin Bert - WaarBenJij.nu

Dag 7 Wadi Mussa en Petra

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Jan Karin Bert

21 April 2019 | Jordanië, Petra

Terwijl heel Nederland in korte broek de eieren aan het zoeken is, gaan wij weer dik ingepakt op weg, want het is zwaar bewolkt en er waait nog steeds een gure wind. Bij gebrek aan wollen mutsen gaan de Arafat-sjaals die je hier in alle kleuren kunt kopen, grif van de hand, zodat menig toerist een halve Arabier lijkt.
Vandaag naar Little Petra, een soort voorstad van het grote Petra. Hier komen maar weinig bezoekers, maar toch is het een interessante site met resten van huizen en tempels. Via een steile zelfmoord-klim door een smalle kloof wordt je beloond met een prachtig uitzicht.
Daarna het archeologisch museum bezocht, waar, net als in Amman, de hele geschiedenis helder en duidelijk wordt gepresenteerd.
Terug bij het hotel blijkt dat het naastgelegen onduidelijk gebouwtje zonder deur, DE plek is waar Mozes water uit de rots liet springen. Het rotsje is er nog en er ontspringt een bron, die schielijk via een goot wordt afgevoerd. Hebben we zonder het te weten wéér op historische grond geslapen! Hoewel, er zijn meer plekken in Jordanië die claimen DE rots te bezitten.

• 22 April 2019 - 13:32

Leontine Bal:

Mijn ontzag stijgt met de dag. Van Little Petra hebben denk ik maar weinig mensen gehoord, ik in ieder geval niet. Ik hoop dat jullie die zelfmoordklim ook op de terugweg overleefd hebben maar dat weten we morgen pas zeker.